photo allkarya_zpsxsfjfgmj.png

Bermula Daripada Pena Penghujung Mata, Dia Mula Mencetus Ilham Dan Menyusun Kata. Setiap Lorekan Mengandungi Bicara Yang Terkandung Seribu Satu Rahsia. Hanya Di Sini Dicurahkan Rasa Hati, Pendapat Peribadi Tentang Hakikat Duniawi Dan Di Sana, Alam Yang Kekal Hakiki.


- Weeda Airiza -



Super Penat.

Sekejap sangat rasa minggu ni. Esok dah hari Jumaat! *pengsan* Hujung minggu menanti dengan penuh setia untuk aku menikmati saat-saat gembira. *walaupun dengan tugasan yang banyak!* Mujurlah bos aku yang baik hati telah memanjangkan cuti kami sehingga Khamis. Syukur alhamdulillah. Dapatlah aku berehat sehari dua tanpa melakukan apa-apa kerja.

Mesti korang pelik, kan? Kerja apalah yang membelenggu diri ini setiap hari. Rutin harian aku bermula jam 9 di pejabat sehingga 6 petang. Aku bekerja sebagai Interior Designer di sebuah firma kontraktor ID Design & Build. Di pejabat, siapa yang tak busy, betul tak? Kekangan masa di pejabat menyebabkan aku memang langsung lupa hal lain. Balik saja rumah, lepas Isyak aku dah mula busy update website-website klien. Antaranya ialah website Rajamenangis & Aico Empire Group.

Selain itu, aku perlu menyambung manuskrip novel terbaru setiap kali ada kelapangan. Ini tak termasuk menerima pelbagai arahan untuk membuat design (banner, name card, poster etc etc) daripada klien-klien yang sama serta ada juga klien-klien lain. Biasanya jam 12 aku dah mula mengantuk, tetapi bakal merangkak ke tilam jam 1. *sobsob* 

Aku bukanlah ironlady sebagaimana ramai orang lain mengatakan sedemikian *betul, tak tipu*. Penat? Yes, memang penat. Siapa yang tak penat tu, bukan orang namanya! Cuma aku rasakan, ada benarnya kata-kata bondaku.
Think positive, plan your schedule, work smart, be happy and everything will be alright!


Yes! Cubalah, setiap kali korang rasa down, ingatlah semua yang berlaku tu ada hikmahnya dan sebagai insan, kita hanya mampu berserah kepada Tuhan serta lakukan segala kerja dengan rasa hati yang ikhlas. Semoga apa yang kita kerjakan akan menjadi lebih mudah dan beroleh hati gembira serta bahagia! :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: