photo allkarya_zpsxsfjfgmj.png

Bermula Daripada Pena Penghujung Mata, Dia Mula Mencetus Ilham Dan Menyusun Kata. Setiap Lorekan Mengandungi Bicara Yang Terkandung Seribu Satu Rahsia. Hanya Di Sini Dicurahkan Rasa Hati, Pendapat Peribadi Tentang Hakikat Duniawi Dan Di Sana, Alam Yang Kekal Hakiki.


- Weeda Airiza -



Mengidam!

Assalamualaikum, Selamat Malam :)

Adus, dua tiga hari ni asyik terfikir beberapa jenis makanan yang menjadi kesukaan. T.T Parah betullah... Mungkin sebab sibuk sangat bergelumang dengan kerja, selera makan makin menjadi-jadi. Sekejap nak makan itu, sekejap lagi mengidam benda lain. Namun, satu pun belum dapat lagi T.T

Sushi
Favourite yang melampaui batasan! Yeah! Aku memang suka sangat sushi dan sashimi. Iya, yang mentah tulah... Agaknya penangan daripada keluarga nenek sebelah ibu yang berketurunan Cina. Makanan yang aku suka semuanya jenis tak pedas. Ngeh~~ Selalunya kedai yang menjadi tempat serangan aku adalah Sushi King, sebab aku ada kad dan tiada spesifik alasan lain. Haha~

sabar, sabar... *terliur tahap tak normal*

Takoyaki
Hah! Kan aku dah cakap, semuanya mesti makanan yang berunsurkan negara matahari terbit. Haish, kena cari suami Jepun lah macam ni. Muahaha~ Selalunya aku cekau takoyaki ni kat mana-mana cawangan Jaya Jusco. Ada gerai kecil kat tempat bahagian food tu, memang situlah tempat utama selepas pergi shopping! Hee~~ Sedapnya! Ni semua gara-gara kawan sekolah aku yang kenalkan, lepas tu terus ketagih! Chiss...


Setakat ni, dua tu jelah aku mengidam lebih. Yang lain ada juga, seperti ikan Salmon. Ikan ni memang favourite aku di antara ikan-ikan yang lain. Kiranya kalau ada spesis Salmon atas meja, memang aku tak nampak dah kembung ke, cencaru ke, apalagi ikan sepat. Ngeh~~ Tapi ops! Kalau ada patin masak tempoyak, Salmon tu akan jatuh ke carta kedua. Muahaha~~

Berkeroncong perut aku masa tengah buat entri ni! *padan muka* Hampeh betul... Siapa suruh buat entri pasal makanan yang diidam-idamkan? Sendiri mahu tanggung~~ Yes!!! Mujurlah weekend ni tiada jadual *bunyi macam artis, perasan :p* Jadi bolehlah aku pergi memenuhi tuntutan selera yang semakin over ni...  Siapa nak ikut? Weeehooo~~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: