2018_allkarya

Bermula Daripada Pena Penghujung Mata, Dia Mula Mencetus Ilham Dan Menyusun Kata. Setiap Lorekan Mengandungi Bicara Yang Terkandung Seribu Satu Rahsia. Hanya Di Sini Dicurahkan Rasa Hati, Pendapat Peribadi Tentang Hakikat Duniawi Dan Di Sana, Alam Yang Kekal Hakiki.


- Weeda Airiza -



Artikel Sinar Harian - 3 September 2012

Bicara Isnin - Isu Novel Lucah 
Akhbar Sinar Harian - 3 September 2012 (Isnin) 
- klik artikel untuk baca dengan lebih jelas -


Ini merupakan pendapat peribadi saya mengenai isu kelucahan di dalam lambakan novel yang berada di pasaran sekarang. Mungkin bunyinya terlalu remeh, tetapi kesannya amat besar kerana yang membacanya adalah individu pelbagai lapisan umur. Hanya hati mereka yang tahu sejauh mana mereka mampu mengawal keimanan dalam diri untuk tidak terjerumus atau terpengaruh dengan sesebuah cerita yang mempunyai isu kelucahan melampau. Sebagai penulis, saya akan terus cuba untuk berkarya dengan sebaik mungkin demi masa depan masyarakat. InsyaALLAH.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mmg setuju. nanti dapat tempoas dosa sekalikan..

Unknown said...

yup. kita tak nampak impak halus yg berlaku. yg kita nampak depan2 hanyalah perkara2 yg berlaku dalam masyarakat tapi dosa pahala semua tu hanya Tuhan saja yang mengetahuinya. :) As penulis, idea tidak terbatas cuma hanya perlu tahu garap agar tidak terkeluar landasan sepatutnya. Sama2 kita doakan ya ^___^