photo allkarya_zpsxsfjfgmj.png

Bermula Daripada Pena Penghujung Mata, Dia Mula Mencetus Ilham Dan Menyusun Kata. Setiap Lorekan Mengandungi Bicara Yang Terkandung Seribu Satu Rahsia. Hanya Di Sini Dicurahkan Rasa Hati, Pendapat Peribadi Tentang Hakikat Duniawi Dan Di Sana, Alam Yang Kekal Hakiki.


- Weeda Airiza -



Kembali Kerja

Dah dekat tiga minggu aku kerja sebagai seorang Pereka Dalaman *atau nama glamernya Interior Designer*. Selepas banyak perkara yang terjadi, aku menjadi trauma untuk bekerja semula. Entahlah, tak semua orang rasa apa aku rasa. "Kau boleh kerja. Kau kuat. Kau kan iron lady. Kau strong. Kau itu ini bla... bla.. blaa.." *Okey, aku faham... Tapi aku sendiri tak yakin, cemana?* Namun, aku bersyukur kerana ada ramai orang sekeliling yang mengambil berat tetapi berat sungguh hati ini untuk melangkah kembali ke suatu dunia kerja yang sememangnya mencabar.

Kini semua perkara itu aku perlu letak ke tepi. Kerjaya baru lebih tenang, alhamdulillah. Aku masih dalam proses menyesuaikan diri, pendek kata banyak yang perlu dipelajari. Tempat baru, kerjanya berbeza dan caranya juga berlainan. Justeru, mahu atau tidak, aku perlu melangkah dengan cepat untuk memastikan aku suka dengan kerjaya baru ini. Syukur seadanya kerana setakat ini, aku masih mampu tersenyum.

Diam tak diam juga, karya kedua aku bersama Alaf 21 akan terbit tidak lama saja lagi. Kata editor yang bertugas, insya-ALLAH bulan Januari. Mungkin. *Tungggu!!!* :D Aku happy sebab semuanya berjalan lancar. Minat yang mendalam membuahkan hasil. Kadang-kadang rasa sayu bila tengok karya sendiri sudah menjadi sebuah buku. Sekarang, aku dah sibuk untuk membuat plot karya akan datang. *Pening fikir nama hero & heroin ahahaha*

Idea tu dah ada depan mata, tinggal taip ja ni. Aku tak mampu nak taip kalau nama hero atau heroin tak sesuai. Pelik tak? Pelik tapi memang betul. Kalau nama tak kena, terbantut rasa nak tulis. Kadang-kadang dah sampai pertengahan cerita, baru rasa tak sesuai. *Haru sangat!* Terima kasih buat kawan-kawan di FB yang tak lokek nak kongsi dan beri nama-nama baru untuk novel akan datang. Walaupun tak terpilih, aku hargai sangat apa yang korang komen. *Love you guys always*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Belakang Tabir : Nyanyian Syahdu

Sekali kau kata cinta, cukup untukku  mencintaimu selamanya.

Kasih yang bertaut di antara Khazrul dan Shazrin di zaman remaja terlerai begitu sahaja apabila Khazrul nekad mengejar cita-citanya dalam bidang hiburan penuh glamor. Perwatakan Khazrul yang seakan bermain tarik tali meresahkan jiwa Shazrin. 

Sementara itu, perkenalan tanpa sengaja dengan wartawan kacak, telah mula mengelirukan makna kasih di hati Shazrin. Di saat mahu belajar menerima hakikat bahawa cintanya perlu diberikan kepada yang lebih berhak, Khazrul datang merayu cintanya. Mampukah Khazrul berjuang  mendapatkan cintanya semula dan sanggupkah Shazrin menduakan cinta barunya untuk lelaki itu dalam percintaan penu egoistik ini?

Ada ramai bertanya aku tentang novel pertama bersama Alaf21 ini. Tentang bagaimana aku mendapatkan ilham cerita ini, tentang wataknya dan masa serta tidak kurang bertanya apakah ianya ada kena mengena dengan diri aku sendiri. *jawapan straight forward - tidak! hehe* Justeru, jom aku nak cerita serba sedikit. :) 

Durasi
Pejam celik, hampir dua tahun lebih juga karya aku ini terperuk di dalam komputer. *Orang kata kalau kahwin, dah boleh ada anak. huhuhu* Kesibukan belajar membantutkan segala perancangan. Hanya sewaktu cuti semester sahaja aku berpeluang untuk menyambung karya yang tertunggak. Itupun mengambil masa semula kerana terpaksa membaca bait demi bait ayat sebab terlupa. (-__-)

Ilham
Sejujurnya ilham datang ketika aku bersama sebuah kelab peminat seorang artis Malaysia dan juga berjinak-jinak dengan kelab peminat artis antarabangsa. *hallyu! :p* Minat menulis memang lama ada cuma tiada perancangan untuk menghasilkan sebuah karya tebal buat tatapan pembaca. Ilham yang datang aku olah dengan cerita dan pengalaman orang lain yang aku dengar selama ini.

Jalan Cerita
Pengalaman bertahun-tahun melihat sendiri perjalanan karier artis dan mengikuti industri hiburan tanah air menjadi latar belakang cerita ini. Tidak semuanya benar, kebanyakannya diolah semula untuk menyesuaikan cerita tersebut dengan watak.

Siapa Khazrul?
Seorang penyanyi lelaki yang popular. Wataknya aku wujudkan sebagai seorang yang gentleman *ini semua idaman setiap perempuan kan kan*senyum*senyum* dan berperwatakan menarik. Memang ada yang berbisik dan bertanya kepada aku, apakah artis ini dot dot dot *nama dirahsiakan* kerana kerjaya mereka yang hampir serupa. Jawapannya tidak. Artis itu hanyalah inspirasi kerana ilham ini juga tercetus kerana kerjayanya. Melalui bahan bacaan dan idea yang muncul, aku olahkan semula perwatakannya menjadi hero cerita ini. :)

Siapa Shazrin?
Gadis yang bekerja sebagai seorang Pereka Dalaman. Aku jadikan dia bekerja dalam bidang yang aku terajui supaya senang aku olahkan cerita. Mengikut apa yang penulis senior lain nasihati, kadang kala penulis baru perlu banyak menggunakan pengalaman yang ada supaya ilham dapat datang dengan mudah dan ya, memang betul. Berdasarkan pengalaman yang ada, cuba kaitkan perkara tersebut dengan pengalaman yang diperolehi daripada orang lain. Shazrin diilhamkan hasil daripada perwatakan beberapa orang teman aku sendiri. :)

Kesimpulan
Jujurnya Nyanyian Syahdu merupakan percubaan pertama dalam penghasilan novel bertemakan cinta. Alhamdulillah, novel ini diterbitkan jua akhirnya. Terima kasih kepada semua yang sudi membacanya dan insyaALLAH aku akan cuba menghasilkan karya-karya yang lebih baik. Pengalaman itu benar-benar boleh menjadi pengajaran dan pengetahuan dalam kehidupan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cinta Sebelah

Kesedaran itu tiba lambat apabila menyedari blog ini tidak dikemaskini sekian lama. *pura-pura sibuk* Jadi, hari ini mahu membalas dendam! Sila jangan cakap apa-apa. *syok sendiri* Namun, tidaklah aku mahu buat entri setiap sejam kan! Hanya bila-bila rasa nak menconteng dinding ni, akan aku coretkan serta merta. Topik yang bakal menjengah dalam entri ini adalah kisah cinta sebelah! *huh?*

Loving someone who doesn't love you back is like hugging a cactus, the tighter you hold on... the more it hurts - InvicibleEpic @ twitter

Mencintai seseorang yang tidak mencintai kamu semula adalah seperti memeluk sebatang pokok kaktus, semakin kuat pelukan kamu, semakin sakit. *terjemahan free* Aku dapat Retweet ini daripada seorang rakan di Twitter. Lama aku menatap sebaris ayat yang ringkas tetapi penuh makna ini. Pasti antara korang juga ada yang pernah merasai sakitnya rasa bermain dengan perasaan yang terumbang ambing.

*ok tiba-tiba touching gila hayati ayat kartun ini*

Cinta sebelah atau cinta yang bertepuk sebelah tangan sahaja tidak bermakna kita perlu rasa malu. *okey. memang malu sebenarnya, tapi nak buat macam mana?* Cinta itu hadir dalam setiap orang tanpa mengenal masa. Cuma kita rasa malu bila tidak berbalas. Apatah lagi kalau kita sudah ungkapkan kata tersebut kepada orang itu tetapi tidak dibalas. *tergolek-golek frust*

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah bahawa Dia menciptakan isteri-isteri bagimu dari kalangan kamu sendiri supaya kamu dapat hidup tenang bersama mereka dan diadakan-Nya cinta kasih sayang antara kamu. Sungguh, dalam yang demikian ada tanda-tanda bagi orang yang menggunakan fikiran” - Surah Ar-Rum Ayat 21

Ingatlah, manusia diciptakan ada pasangannya. Telah ditentukan sejak dahulu lagi, cuma belum tahu bila masanya. Bila umur lanjut, lagilah kan orang suka tanya? *terasa sendiri* InsyaALLAH, cinta sebelah lagi itu akan hadir tidak lama lagi buat semua yang masih mencari. Kadang kala aku pun turut termenung sendiri memikirkan hal ini tetapi percayalah, DIA ada. *senyum sampai telinga* Sedang sibuk-sibuk melayari laman web, terjumpa artikel ini. *sharing is caring* Selamat membaca! :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kenangan Semalam

Kenangan itu indah. Kadang kala kenangan itu juga menyakitkan. Biar apapun juga kenangan yang dicipta, ia bagaikan suatu pelajaran baru untuk diri sendiri. Lumrah, kenangan manis mahu diingati sehingga bila-bila dan kenangan pahit pula sebolehnya mahu dilupakan selamanya. Namun, hakikatnya kenangan pahit itu terlalu pahit untuk cuba dihindarkan. :)

Ada sebabnya kenapa aku buat entri kenangan ni. Sejak akhir-akhir ini, kenangan pahit yang terjadi awal tahun ini bermain-main di fikiran *grrr kebencian tahap dewa!* Seribu satu perkara yang terjadi semasa kenangan tersebut hampir membuatkan aku putus asa dengan kerjaya tetap aku sendiri dan kini, aku berada di rumah kerana keputusan drastik yang terpaksa aku lakukan demi kebaikan diri. *menganggur*


Kenangan itu dipenuhi dengan kepenatan dan alam mistik. *sah-sah semua orang tahu* Aku terkesima apabila mendapat tahu cerita sebenar. Isk! Tak sangka... Manusia memang tidak pernah puas dengan apa yang mereka ada dan lebih teruk tidak mahu melihat manusia lain berjaya. Secara jujurnya, aku mengalami sedikit trauma dengan kejadian yang berlaku. Walaupun orang-orang sekeliling memberikan kata-kata semangat, yang alaminya aku.

Kini, aku cuba melupakan kenangan itu. Namun, aku tak pasti bila masa kenangan itu boleh berlalu pergi. Sedikit sebanyak, aku menjadi takut untuk memulakan kerjaya ini sekali lagi. Penangan yang aku alami memang sangat horror! *blergh* Aku tak merasainya tetapi orang-orang keliling yang perasan... Oh! Scary...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Jun Yang Sibuk

Amat sibuk!

Jun menghampiri penghujungnya. Sekejap sungguh masa berlalu dan apa yang saya perasan, blog saya tidak terjaga. Muehehe! Kesibukan membataskan segalanya. Kebanyakan kerja saya tertangguh. Namun syukur alhamdulillah, saya sempat mencuri masa menyiapkan manuskrip kedua dan sekarang saya agak lega! Walau bagaimanapun, masih berlambak lagi deretan kerja yang menanti. Bila tengok senarai kerja, terus jadi gerun. T___T

Semalam, tamat sudah sesi pengambaran buku masakan terbaru milik bonda saya. Sepuluh hari bergelumang di dapur membantunya memasak, menghias, mengemas, membasuh dan 1001 satu lagi perkara yang perlu dibuat di dapur mengujakan saya. Walaupun tersangatlah letih, ya sila jangan bayangkan kepenatan yang dialami kerana tidak ada perkataan yang dapat saya gambarkan, haha! Namun, saya temui konklusi sebenar tentang dunia masakan. Ianya tidaklah sesukar mana sebenarnya, jika rajin dan kena tempat, semuanya boleh menjadi. Yang penting, niat harus ikhlas dan dilakukan dengan penuh kasih sayang! Ngeee~~


Buku masakan yang bakal terbit ini mempunyai 100 jenis masakan perayaan di Malaysia iaitu masakan Sabah dan Sarawak, perayaan Deepavali, Chinese New Year, Aidilfitiri dan hari Natal. Hebatkan? Saya menyambut semua perayaan 1Malaysia setahun dalam masa hanya sebulan! Waaaa~ Sudahlah perut tidak sesihat mana, sudahnya setiap hari saya perlu keluar masuk tandas! Huuuu~


Gambar di atas ini merupakan Yam Cake yang selalu disediakan semasa Chinese New Year. Apa yang istimewanya? Mestilah rasanya yang sangat enak! Saya dan ibu gemar mencari Yam Cake semasa berkunjung ke JJ dahulu, sebab hanya JJ yang ada Yam Cake halal. Susah sebenarnya mahu mencarinya sekarang. Kalau ada sesiapa tahu, sila beritahu ya! Heeee~~ Apapun kami berjaya melakukannya dan dapatlah makan sepuas rasa!

Yang di bawah ini pula adalah antara koleksi masakan Deepavali. Semuanya kami buat sendiri kerana mahu melihat hasilnya sendiri dan mengemaskini resepi supaya pembaca yang beli akan dapat menikmati masakan yang mereka buat memuaskan hati! Syukur, segalanya berjalan dengan lancar dan tidak rugi untuk memiliki buku ini nanti kerana kita boleh mencuba pelbagai masakan perayaan bangsa-bangsa di Malaysia! Kitakan 1Malaysia? Muehehe~


Konklusinya, saya dapat rasakan masakan yang mana paling sukar dilakukan dan masakan yang paling mudah. Tolak masakan Aidilfitri kerana itu sudah menjadi masakan turun temurun saban tahun. Agak sukar untuk memasak kuih tradisional sebenarnya, baik perayaan Aidilfitri, Chinese New Year ataupun Deepavali. Saya akan membuat entri lain mengenai pendapat masakan perayaan ini. Kalau cerita, memang tidak akan ada kesudahannya. Apa yang saya boleh, hanya berkongsikan serba sedikit info yang boleh saya beri.

Selamat hari Sabtu!~ Semoga segalanya berjalan dengan lancar hari ini. Saya hanya mahu berehat sepanjang hari setelah menempuhi kepenatan yang luar biasa hampir sebulan. Wajah juga sudah mengalami 'sunburn' ataupun dalam kes ini saya sepatutnya menklasifikasikan ianya sebagai 'ovenburn'. Muahaha~

Nota pena : Perut saya sakit hari ini~! Uwaaa!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pesta Buku Antarabangsa

Lama sudah saya mahu menitipkan coretan tentang Pesta Buku Antarabangsa yang berlangsung hampir tiga minggu yang lepas tetapi kekangan kerja mengatasi segalanya. Pertama kali saya dapat duduk dan menurunkan tandatangan di atas buku sendiri merupakan sebuah pengalaman yang sangat-sangat berharga. Akhirnya impian menjadi kenyataan. Alhamdulillah!

Pesta buku kali ini sungguh luar biasa. Orang ramai bersesak tidak kira hari biasa ataupun hari minggu. Di sana sini masyarakat menyinggah gerai demi gerai yang memberikan pelbagai diskaun menarik untuk pengunjung. Saya sendiri tidak berkesempatan untuk berjalan dan meninjau gerai-gerai buku yang biasanya saban tahun saya kunjungi. Terlalu sesak! Surau dan tandas pula usah cerita, sentiasa penuh!


Seperti biasa, dewan yang menempatkan Karangkraf menjadi tempat persinggahan ramai. Pelbagai aktiviti diadakan untuk menarik minat golongan pembaca pelbagai peringkat umur. Saya juga tidak terkecuali untuk mendapatkan bahan-bahan bacaan yang ternyata murah tetapi berbaloi untuk simpanan bertahun-tahun lamanya. Saya juga berkesempatan menemui beberapa orang pembaca dan bertukar fikiran.

 Bersama ibu saudara saya dari Johor, yang kebetulan datang ke pesta buku


Terima kasih di atas segala sokongan yang telah diberikan. InsyaALLAH berbekalkan dorongan dan semangat daripada kalian, saya ingin berjaya dan mencontohi penulis-penulis buku lain. Sebagai seorang penulis, bukan hanya sekadar menulis untuk berkongsi ilmu, tetapi juga sebagai salah satu tempat kita membina kerjaya dan membentuk jati diri sendiri. Selamat membaca dan berkarya untuk semua! ^___^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bertemu & Memborong

Alhamdulillah, semalam berakhir sudah sesi saya di booth Group Buku Karangkraf selama 3 jam daripada pukul 10 pagi sehingga 1 petang. Terima kasih banyak2 kepada yang sudi hadir, membeli dan berjumpa saya di tempat penulis. Saya hargai sangat setiap pembelian anda. Selamat membaca!

Semalam juga saya bercadang mahu memborong beberapa buah buku dan berjalan mencari buku-buku yang menarik tetapi niat itu dibatalkan apabila melihatkan keadaan yang sungguh sesak di dalam dewan dan juga persekitaran pwtc. Akhirnya, saya cuma sempat membeli pakej novel milik Siti Nur Dhuha keluaran Prima. Itupun saya sempat capai novel-novel tersebut kerana Dhuha hanya duduk selang 3 novelis daripada saya! Hehe

Seronok bila pertama kali merasai suasana meriah bertemu peminat-peminat novel. Pelbagai ragam karenah yang dapat dilihat di situ. Namun, ada rasa terkilan kerana kamera yang dibawa kehabisan bateri. tu namanya tiada rezeki. 2 keping gambar ini saya rembat daripada FB Alaf21. Heeee, terima kasih daun keladi!



Pulang jam 4 petang dan di sebelah malam, saya sempat menghadiri kenduri perkahwinan rakan sekolah Hairi Hafiz dan pasangannya Diana. Semoga kekal bahagia ke anak cucu. Namun, saya terkilan kerana tidak dapat menghadiri pernikahan seorang teman yang sudah saya anggap seperti kakak saya sendiri, iaitu Kak Eina. Majlisnya di sebelah pagi, tetapi mujur juga kendurinya bakal berlangsung bulan 7 nanti. Kepada Kak Eina, tahniah dan semoga berbahagia selamanya di samping Ejul. Love you guys forever!

Happy weekend everyone! Weekend saya? Duduk rumah! ^____^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Renungan : Mangsa Banjir

Sekadar mahu berkongsi cerita. Saya ambil gambar ini daripada FB kawan, terima kasih Kam :) Suasana mangsa tsunami rakyat Jepun. Sangat kemas, tersusun dan yang lebih penting, ada privasi di antara mereka. Negara yang sungguh prihatin dan menjaga rakyatnya. Macam menarik pula tengok idea khemah terbuka ini kan? ^______^



Cuba bandingkan dengan keadaan mangsa banjir rakyat di negara kita. :)
Renung-renungkan dan selamat berfikir... Hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Istimewanya Penulis

Pernahkah anda terfikir, apa istimewanya penulis di mata anda? Ceritanya? Gaya bahasa? Orangnya? Ada 1001 perkara yang orang suka tentang penulis. Ianya terpulang kepada pandangan individu. Setiap orang punya kesukaan sendiri termasuk genre cerita tersebut. Ada yang gemarkan cerita cinta jiwang, misteri ataupun ada juga yang suka cerita 'gila-gila'.

Apa istimewanya penulis? Selain daripada menghasilkan sebuah karya milik sendiri, penulis juga boleh menjadi 1001 jenis watak dalam masa yang sama. Bayangkan, ketika menulis sebuah bab, terdapat lebih kurang 3 hingga 4 watak yang akan muncul. Manusia A sehingga manusia B, C dan D mempunyai perwatakan yang berbeza mengikut aliran cerita. Penulis harus menjadi A, kemudian bertukar menjadi C atau B dan D. Itulah salah satu keistimewaan penulis.

Selain itu, penulis banyak berimaginasi. Kadangkala, hanya dengan melihat satu insiden yang berlaku di depan mata atau mendengar cerita daripada orang sekeliling, penulis dengan sendirinya akan mengembangkan cerita tersebut di dalam fikirannya. Oleh sebab itu, ada sesetengah penulis akan sentiasa membawa sebuah buku peribadi yang mengandungi koleksi idea yang kadang kala timbul secara tiba-tiba.
Banyak lagi boleh dikupas jika dihayati tentang cerita penulis. Ini hanyalah sekilas pandangan daripada saya. Penulis menulis tentang cerita orang lain tetapi adakah cerita penulis itu sendiri ditulis oleh penulis yang lain?

^______^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sedutan 1 Nyanyian Syahdu

"Tiada rintihan dapat kuberikan bila memandang wajahmu yang sayu ini. Aku keliru Rul... Keliru dengan persahabatan ini. Apakah yang tersirat di wajahmu itu? Walau hatiku berkata sayang, tetapi mungkin kau tidak pernah mendengarnya. Rul... Aku..."

Benarkah Khazrul masih cintakan aku? Shazrin menahan tangisnya. Dia tahu dia tidak sepatutnya berbuat demikian kerana dia sudah menerima Ezlan tetapi dia akur jika takdir mengubah segala-galanya.

~ Shazrin ~

"Bicara indah kan kukata, Hadirmu menjelma seindah suria, Mencerminkan kebahagiaan, Menjalin kemesraan, Ratuku dengarkanlah, Laguku ini hanya untukmu, Kan kusebut namamu, Biar kau jauh di mataku..."

Apa yang kau tangiskan Shazrin? Suka? Atau kau berduka? Lelaki itu mengetap bibir. Aku benar-benar menyayangi kau sejak dahulu lagi. Kasihku padamu tidak pernah berubah.

~ Khazrul Iqram ~

"Saya tahu mungkin ini terlalu cepat pada awak. Tapi saya cakap dengan ikhlas, saya betul-betul sayangkan awak... Saya mahu jadikan awak sebagai isteri saya. Rin, kalau awak nak tahu, saya dah cakap pada atuk, saya nak memperisterikan awak jikalau awak sudi."

Aku gusar apabila melihat Shazrin yang mendiamkan diri. Aku sedar aku mempunyai peluang yang tipis kerana belum pun setahun aku mengenali Shazrin, bahkan hanya baru beberapa bulan.

~ Ezlan ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pesta Buku KL

Salam,

Pesta Buku Kuala Lumpur akan kembali lagi menemui semua bermula 22 April ini sehingga 1 Mei 2011. Seperti biasa, ramai warga pembaca akan memborong pelbagai jenis buku dengan adanya diskaun hebat dan tentulah kesemuanya berbaloi di beli! Ilmu tidak akan luput ditelan zaman. Dengan ilmulah, kita membentuk jatidiri dan berdiri seperti sekarang.


Saya akan berada di Booth Alaf21, Dewan Tun Dr. Ismail PWTC, Kuala Lumpur pada 23 April bermula jam 10 pagi sehingga 1 tengah hari. Selain saya, sudah tentu ramai lagi penulis-penulis berwibawa yang turut berada sama di booth Group Buku Karangkraf. Jadi, jangan lepaskan peluang bertemu kami semua!

Weeda Airiza

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Lorekan Pertama

Assalamualaikum,

Syukur alhamdulillah. Pertama kali memberikan lorekan buat blog baru yang di buat khas sempena kelahiran Weeda Airiza, seorang penulis baru yang baru berjinak dalam bidang penulisan biarpun punya pengalaman tersendiri di bidang itu sejak kecil lagi. ^______^


Terima kasih buat teman-teman yang sudah mendapatkan buku terbaru saya, Nyanyian Syahdu terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd. Novel ini telah berada di pasaran sejak bulan Februari tahun lepas. Saya menerima perkhabaran tentang kelahiran novel ini ketika saya berada di London, England ketika mengikuti trip pejabat ke sana. Rasa sungguh tidak sabar untuk terbang balik ke Kuala Lumpur dan merasai sendiri keharuman setiap helai kertas karya sendiri itu. Syukur alhamdulillah.

InsyaALLAH saya akan cuba mengemaskini blog dengan berkongsi apa jua cerita yang boleh dijadikan panduan biarpun sedikit. Kita hanyalah manusia biasa yang punya hati dan perasaan serta tidak punya hak untuk memuaskan hati setiap pihak. Segala kebaikan itu datang daripadaNya dan setiap keburukan itu datang daripada kita yang kerdil ini.

Salam perkenalan,
Weeda Airiza
Daripada Pena Penghujung Mata, Tercetus Ilham Tersusun Kata, Terlarik Seribu Rahsia

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS