2018_allkarya

Bermula Daripada Pena Penghujung Mata, Dia Mula Mencetus Ilham Dan Menyusun Kata. Setiap Lorekan Mengandungi Bicara Yang Terkandung Seribu Satu Rahsia. Hanya Di Sini Dicurahkan Rasa Hati, Pendapat Peribadi Tentang Hakikat Duniawi Dan Di Sana, Alam Yang Kekal Hakiki.


- Weeda Airiza -



Al-Kisah Jual Beli Cinta

Assalamua'laikum dan Selawat kpd Baginda Rasulullah S.A.W.

Semangat posting kali ke-2. Muahahaa~ Kali ni nak cerita pasal macam mana saya boleh dapat idea untuk novel terbaharu - Jual Beli Cinta. Al-kisah, tajuk asal yang saya berikan sebenarnya adalah Saat Kau Pilih Aku tapi bila sampai di tangan publisher, mereka pasti akan mengubahnya mengikut kehendak pasaran. Tajuk Jual Beli Cinta ni terilham semasa saya baru nak tidur *-.- jenuh kalau ilham datang time ni*


cover yang omeyyy~~ ada juga kata tak omey -.- anyways, thank you to my graphic designer yang bertungkus lumus 'mengait' setiap huruf tu ^_^
harganya RM24 untuk semenanjung, RM 27 untuk sabah & sarawak :)

Actually, heroin dalam novel ni iaitu Airin Zulaikha Shane adalah dua pupu kepada Rayyan Ziqri Shane, hero dalam novel saya terdahulu, Cinta 2U Dot My. Sedikit sebanyak, cerita Rayyan selepas perkahwinannya bersama Auni Hafya ada saya ceritakan di dalam novel Jual Beli Cinta. Bukan itu saja, novel ni special sebab saya bawa habis semua watak-watak novel terdahulu sebagai cameo. *comel rasa bila mereka muncul. rasa real~~*

Ada orang tanya, kenapa suka create watak kacukan? Sebenarnya watak mereka ni saja yang kacukan Melayu, Arab dan Irish. Novel-novel lain semuanya confirm Melayu tulen *adalah juga sikit-sikit cameo dari Korea Selatan :p especially dalam novel Sayang 3 Dalam 1* Dalam Jual Beli Cinta ni, kedua-dua watak utamanya anak kacukan. Heronya, Aaron Faiq Lee berdarah Melayu, Filipina dan Korea. Agaknya macam mana rupa anak-anak mereka? *Melayu + Filipina + Korea + Arab + Ireland o__O erk~*

*bayangkanlah Faiq dan bebola kain ini~ nangis!~ suweet sangat kalau lelaki macam ni bagi korang sweater yang dikait sendiri. hah, tak suweet? xD*

Ringkasnya, Faiq mempunyai bisnes rahsianya - bubblyknit - *nama kena comel ye* bisnes mengait! Hah, ambik! Lelaki mengait? Macam tak percaya aje bunyinya, kan? Tapi trust me! Mesti ada kat luar sana tu. Pada saya, Faiq ni sangat sweet. *yelah, sendiri yang create wataknya kan :p* seriously, saya gambarkan Faiq ni seorang lelaki macho yang berjawatan bos di syarikat event management tapi mempunyai hobi mengait.

Zulaikha pula sebenarnya adalah pelanggan setianya selama ini di instagram bisnes Faiq. Namun, gadis itu tak tahu sebenarnya pemilik bisnes tersebut adalah lelaki! *macam mana agaknya jadi nanti?* Novel Jual Beli Cinta ini bergenre komedi romantik, ringan, tiada unsur-unsur keganasan mahupun beratnya kepala nak fikir masalah yang bersimpang-siur. Saya 'design' novel ini dengan cara paling sempoi dan mudah untuk difahami.

antara feedback yang diterima. sobs~ terharu hakak! thanks a lot everyone :) really appreciate it. terima kasih kerana sudi membaca karya terbaharu ni :) <3 klik untuk gambar lagi besar dan jelas~

Setakat ini feedback semuanya alhamdulillah. Terima kasih kepada yang sudi  memilikinya. InsyaALLAH now tengah pulun novel baharu. Mungkin siapkan novel remaja dahulu. *itupun mampu sehari sehelai -.- kemalasan tidak terbendung!* Apapun, thanks a lot for all. My supporters yang selalu berada di sisi, thanks a lot! :) Love you to the moon and back! *throwing confetti ala-ala dapat awards lol*

Till then. Daa~~ Ops! Novel ni saya ada update di Ilham Karangkraf.  ;)

Wassalam...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: